سعید جعفرینیا؛ اکبر حسنپور؛ یوسف وکیلی؛ جواد کیوانفر
چکیده
در سالهای اخیر مقوله طراحی الگوی جبران خدمات مدیران و کارکنان سازمانها، یکی از مباحث حساس، پیچیده و چالشبرانگیز در حوزة مدیریت منابع انسانی هست. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفههای جبران خدمات استراتژیک در سطح مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی بود که با رویکرد کیفی انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش ...
بیشتر
در سالهای اخیر مقوله طراحی الگوی جبران خدمات مدیران و کارکنان سازمانها، یکی از مباحث حساس، پیچیده و چالشبرانگیز در حوزة مدیریت منابع انسانی هست. هدف پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفههای جبران خدمات استراتژیک در سطح مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی بود که با رویکرد کیفی انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش اجرا اکتشافی است. نمونه آماری را استادان و خبرگان دانشگاهی آگاه به حوزه جبران خدمات و مدیران ارشد مرتبط با منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی تشکیل دادهاند. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش، با 17 نفر از مطلعین کلیدی (حد اشباع) که با روش هدفمند و به قضاوت محققان انتخاب شدهاند، مصاحبه باز و عمیق صورت گرفته است. از روش تحلیل تم (مضمون) برای تحلیل و تفسیر دادههای به دست آمده از مصاحبه استفاده شده است که درنهایت 6 تم اصلی، مبنای اصلی پرداخت، انگیزانندههای کوتاهمدت، انگیزانندههای بلندمدت، مزایای مدیریتی، دریافت غیر پایهای و احترامات سازمانی و همچنین 54 تم فرعی بر مبنای تم های اصلی شناسایی گردید.